3 juni 2012

Bildligt talat

Mer bildligt talat finns hos Mimo

10 kommentarer:

  1. Nej, jag tror inte att Norge skall avfyra kanonerna mot Sverige! Bara en energisk guide.

    SvaraRadera
  2. Har han hamnat i fel århundrade?

    SvaraRadera
  3. Men vad är det han viftar med? Ser ut som en sandal... gammalt och nytt. =)

    SvaraRadera
  4. Pumita: Nej det var inte sandalväder, snarare paraplyväder!

    SvaraRadera
  5. Eftersom Queen Elizabeth firar 60 år på tronen i England idag och BBC inte visat någonting annat - å alla var klädda i rött, förutom drottningen själv - så var min spontana reaktion:
    - Hur fick hon tag i en irl bild därifrån.

    Ja du ser - åsså var det en norsk guide, men han hade passat in i London idag kan jag säga!

    SvaraRadera
  6. Oj först trodde jag att det var ett låångt objektiv (ja man är ju lite fotonördig).
    Men sen såg jag ju att det är en kanon och då undrar jag förstås - vad i all världen är detta! Spännande!

    SvaraRadera
  7. Han ser ut att leva sig in i rollen..

    SvaraRadera
  8. Det räcker inte att peka med ena handen, han tar till paraplyet också.
    Onekligen ett ganska vanligt knep bland guider, att vifta med paraplyer för att styra sina grupper! Historiska kläder verkar han ju ha också. Säkert hade han gärna haft en värja istället att peka med, men det fick han väl inte.

    SvaraRadera
  9. Här har du tagit oss tillbaka några år. Trevligt och är det möjligen mot Sverige han pekar? Nej jag hoppas inte det för nu är väl länderna någorlunda vänner.

    SvaraRadera
  10. Här var det laddat med krut i den mannen ;-) Och tidsenligt klädd dessutom för sin roll.

    SvaraRadera