5 juli 2012

Torsdagstema- I like

I dag var det dags för kryssningsbesök. Och det gillar jag! Det förhöjer ytterligare den internationella stämningen i staden. Caribbean Princess, 290 m lång och med 3204 passagerare, är för stor för att komma in i hamnen så den får ligga på redden. De röda tenderbåtarna för passagerarna i land. Förhoppningsvis gjorde de av med mycket pengar här!

Båten låg utanför vår Tropical Beach. Härligt med en badplats mitt i stan! Palmerna för ett tufft liv under sommaren i den ständiga blåsten. (Vintertid flyttas de inomhus.) Och det händer att all sanden också försvinner ut i Öresund med någon storm.

Får man nu mersmak på sandstränder så finns det alternativ!

Mer omtyckta saker finns på Torsdagstema

9 kommentarer:

  1. Flott med strender.
    Liker strender, min favorittstrand er nok noe mer stenet, men nydelige bilder.
    Mormor på muren.

    SvaraRadera
  2. Internationellt så det förslår. Hoppas de gillade vad det såg.

    SvaraRadera
  3. Det är ju en hel mindre stad ombord på båten. <:-) Får man säga båt förresten? ;)

    SvaraRadera
  4. Blev aningen förvirrad här ett tag måste jag säga, tills jag läste texten. Vilken toppen idé att plantera palmer på den stranden. Å passagerarna luras att ha stigit i land i Västindien eller så. Smart och fyndigt! Gillas skarpt!

    SvaraRadera
  5. Nog blev jag ressugen alltid när jag såg dina fina bilder. Men inte gärna till någon sandstrand. Tufft att anlägga en sandstrand med palmer i staden. Måste vara uppskattat av barnfamiljer.

    SvaraRadera
  6. Fick läsa flera gånger innan jag fattade....ögat lurades av bilden, jag var inställd på att vi var i ett annat land! De där skeppen är mäktigt stora!!!

    SvaraRadera
  7. Flott att ett sådant fartyg stannar till i Helsingborg! Är det shoppingen som lockar? Palmerna måste ge en speciell beachstämning åt staden ;)

    SvaraRadera
  8. Åh, vad avundsjuk jag blir på den där stranden. En sån skulle jag vilja ha här i Gbg. Härliga bilder!

    SvaraRadera