9 oktober 2012

Tisdagstema- spiral

Fler spiraler finns på tisdagstema

16 kommentarer:

  1. Det var tur att du skrev att bidraget kom från växtriket... annars ligger det nära till hands att tro att det är en kameleonttunga... iaf om man har lika konstig fantasi som vissa fågelarter. ;) Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Vakkert fra växtriket.
    Bra at naturen gir motiv.
    Ha en deilig dag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/09/spiral-sto-det/

    SvaraRadera
  3. Elegant! Vilka former naturen kan åstadkomma!

    SvaraRadera
  4. Åh jaa ... de är ju så vackra, ormbunkarna när de rullar upp sina spiraler! Men givetvis tänkte jag inte på det. Din bild ser lite farlig ut, kanske är det en köttätande ormbunke?

    SvaraRadera
  5. Vilken lustig krumelur, ser festligt ut! Spiral är det verkligen.

    SvaraRadera
  6. Så snyggt!
    Finaste spiralen hititills!

    SvaraRadera
  7. Jag har många ormbunkar i min trädgård i Sverige men aldrig sett något liknande!
    Underbar bild som passar perfekt i dag!

    SvaraRadera
  8. De här är så fina!

    Funderade också på precis samma val av motiv - det var ju tur att jag valde nåt annat. :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Mycket vacker spiral...naturen är fantastisk bara man ger sig tid att titta...
    Ha en fortsatt trevlig tisdag!
    Kramen.

    SvaraRadera
  10. snygg spiral har ormbunksväxterna....ser nästan ut som en "bamselarv"....antar att denna ormbunksväxt är ganska stor med tanke på landet den växer i....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har för mig att denna tillhörde en trädormbunke, så visst skulle den bli stor!

      Radera
  11. Så märklig. Jag har visst inte studerat ormbunkarna tillräckligt närgånget. Vet inte ens om spiralen är på väg att veckla ut sig eller ska till att vissna. Men ett vet jag den har bildat en riktigt häftig spiral.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ska räta ut sig, och bli ett vackert stort blad.

      Radera
  12. Jag fick titta riktigt noga för jag har aldrig träffat på en sådan mörk och luden spiral bland ormbunkarna, "mina" knoppande ormbunkar är släta och gröna. Läckert!

    SvaraRadera
  13. Vacker grej! Men hur stor?

    SvaraRadera