30 december 2012

Triss med barn från Guatemala

Guatemala styrs av ett fåtal mycket rika familjer som äger allt. Korruptionen är enorm. Skillnaderna mellan rik och fattig är stor. Barnarbete är en realitet. Utbildning är en bristvara. Barnen får alltså mycket olika förutsättningar.

Några måste bidra tidigt till försörjningen i familjen. Ser inte de skorna ut till att behöva putsas? Varför har turister sandaler?

På utflykt i parken. Äntligen fick de samlat alla tre, så föräldrarna kunde föreviga dem. Och jag passade på!


Om man nu ska få vara brudnäbb på ett stort fint bröllop, är det bäst att blunda så man minns ögonblicket!

5 kommentarer:

  1. Så olika förutsättningar.

    SvaraRadera
  2. Där, och mer och mer här. Och vi har ändå ratificerat barnkonventionen ...
    Fantastiska porträtt!

    SvaraRadera
  3. Den lilla skoputsarpojken knep mitt hjärta och jag hoppas innerligt att han 2013 ska kunna uppfylla det han har i sina tankar när han tittar bort och funderar.

    Grattis till utnämningen hos BP.
    Scrollat lite i din blogg och gillar vad jag ser och läser, så jag kan bara hålla med BP och önskar dig ett Gott Nytt Bloggår...och Fotoår, för du tar fantastiska foton.

    Tjingeling från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Finfina porträtt! Den första gör mig bara så frustrerad och arg. Han borde gå i skolan... eller det kanske han gör, förhoppningsvis. Många av de här tappra barnen pluggar på halvtid och jobbar på för- eller eftermiddagar.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina foton på barnen...det är tråkigt att korruptionen är så utbredd i vissa länder.

    Önskar dig och dina nära ett riktigt
    Gott Nytt År..!

    SvaraRadera