7 augusti 2013

Onsdagstema- utslaget

Utslaget- utdött.

onsdagstema

11 kommentarer:

  1. Det ser ut som en struts med vinterstövlar och för kort hals, men jag gillar honom.
    Googlade precis, så nu vet jag t o m vad och vem Moa är;-) Det är lite dinosaurier över honom måste jag säga;-)

    SvaraRadera
  2. Absolutt utslaget. Synd i grunnen, for det ser ut som en forvokst struts med vadere.
    HA en fin dag og en klem :)
    Mormor

    SvaraRadera
  3. Så utslaget som det kan bli. Fin staty. Undrar hur de kan veta så exakt hur den såg ut men det finns väl ben och annat som det går att utgå ifrån.

    SvaraRadera
  4. Synd att ett så ståtligt djur slås ut och bara försvinner!

    SvaraRadera
  5. Det var en annorlunda och spännande tolkning! Vilken fin staty men av vadå?

    SvaraRadera
  6. Intressant fågel... Ser ut som en dront?
    Undrar vad som är utdött om sådär 25 år - eller 50.
    Isbjörnar t ex....

    SvaraRadera
  7. Tak for din hilsen :-)
    Trist at den er forstenet.

    SvaraRadera
  8. Sorgligt med utdöda arter, men statyn var fin!

    SvaraRadera
  9. Med den storleken så måste jag säga att det känns ganska okej att jag inte kommer att möta den om jag reser till NZ.

    SvaraRadera
  10. Statyn gillar jag, mycket! Men det känns tragiskt att vi "har ihjäl" en massa arter i rasande fart... för det har väl inte alltid varit så, eller?

    SvaraRadera