19 oktober 2013

Är det slut nu?

Färgprakten har varit fantastisk denna höst. Men var det nu den sista fotopromenaden i detta färgbad? Temperaturen sjunker och löven trillar.

Man går under ett gyllne tak, där framför allt lönnen står för guldet. Ekens blad står lite mörkare mot bakgrunden.

Röd-eken lyser precis som namnet säger.

Boken, fyller på med alla färgerna på en gång.

Avenboken har blivit min favorit i höst. Nästan kycklinggul lyser den på långt håll.



Fröställningarna, på avenboken, är så vackra.

Men nu trillar löven. Hela färgpaletten samlas i bäcken.

7 kommentarer:

  1. Tack så mycket för finfina höstbilder! Det ser inte bättre ut att hösten snart är förbi... ynka 2 grader stod det på min termometer i morse (och det var ganska sent, runt halv 9).

    P.S. Och så fick jag lära mig hur en bok ser ut. ;) Inte för att jag är asfaltbarn men några böcker (av den här sorten, hihi) såg jag aldrig när jag växte upp (för långt norrut, finns bara i allra sydligaste Finland har Wiki lärt mig nu).

    SvaraRadera
  2. Har du ingen bok, så har du säkert ingen avenbok heller. Synd om dig!
    Och du, googla på den kaspiska snöhönan. Hur jag än synar mina bilder så syns det inte en enda prick av den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har jag redan gjort, googlat på hönan, menar jag. Klart jag måste stilla min nyfikenhet. ;)
      Ingen bok, nej, men man kan inte få allt här i världen. Så är det bara. Avenbok, heh, nu blev det för avancerat för mig... jag tar fram en "riktig" bok istället (berättelser om det argentinska lynnet).

      Radera
  3. Kjempe fine høstbilder. Ja, nå er nok høsten over. Vi hadde frost i dag tidlig.

    Ønsker deg en fin lørdag. Vivi

    SvaraRadera
  4. Ja du, det verkar vara slut nu. Fler och fler nakna träd och massvis med löv på marken. Fast ett lika fint arrangemang som i sista bilden har jag då inte sett i nollåtta. Ett härligt stilleben som du hittat när du tittade ner i ställer för upp. Härliga bilder allihopa!

    SvaraRadera
  5. Ja du, så där går det. Bra att du hann få det på bild. :)

    SvaraRadera
  6. Beautiful Autumn photos!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera