26 januari 2014

Fototriss- kontraster


Lågt- högt. I förgrunden ett koloniområde med små stugor. I bakgrunden byggs det höghus. Det kontrasterande orange, högst upp, är två som håller på att jobba på 22 vån, trots att det är lördag.

Nederbördskontrast. I fredags tog jag en tur till andra sidan Sundet. Där var det barmark. Man kan däremot titta över till Sverige och, se snön där. Inte visste jag att det gick en snögräns i Öresund!

Färgkontrast. I rabatten blir kontrasten stor mellan grönt och vitt.

fototriss

25 kommentarer:

  1. Riktigt kontrastrikt! Snö i Skåne - inte så vanligt väl?
    I Nordnorge där jag är just nu är det barmark...

    SvaraRadera
  2. Snyggt fångat....klara kontraster....=)

    / Ninni

    SvaraRadera
  3. Kontraster finns över allt - det är de som utgör världens konturer, men det tänker man inte på - förrän man vaknar till hos dig. Verkligen bra trissat!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder i det lite gråmulna vädret. Men kontrasterna finns där tydligt. Snyggt fotat!

    SvaraRadera
  5. Fascinerande med alla dessa kontraster som vi har runt omkring oss, men kanske inte tänker på alltid.

    SvaraRadera
  6. Fint trissat!

    SvaraRadera
  7. Mystiskt det där med snöförhållandena på ena och andra sidan Sundet.

    SvaraRadera
  8. Absolut..här är det kontrastrikt..fina funderingar kring ämnet dessutom.

    SvaraRadera
  9. Kontraster i många former.
    ha en fin dag
    meta

    SvaraRadera
  10. Kontrastrikt blev det - kanske har snöfriheten med vattnet i Öresund att göra.. det brukar bli varmare då. Ungefär som skog.

    SvaraRadera
  11. Lite avundsjuk på danskarna faktiskt, men våren kommer nog hit också. Härlig kontrast i första bilden.

    SvaraRadera
  12. Fina bilder med kontraster..
    Kram Kakan

    SvaraRadera
  13. Sista bilden känns ju så skön, men ändå känns det som det är ett tag dit. Kylan har verkligen greppat Sverige. Första bilden är kul och de röda jobbarna syns tydligt. Inget jobb för mig.
    P.S. Jag har dåligt med fåglar här idag och precis som du skrev så är det ganska typiskt.

    SvaraRadera
  14. Fina kontraster i din triss!

    SvaraRadera
  15. En kontrastrik triss med olika miljöer. Gillas!
    Å tänk så nära du är barmarken och ändå så långt bort;-)
    Ettan är min favo. Vet inte varför, men den tilltalar mig helt enkelt!

    SvaraRadera
  16. Härliga kontraster hos dig.

    SvaraRadera
  17. Snyggt trissat! Gillar den sista bilden allra mest, men så älskar jag både snö och grönt oxå!

    SvaraRadera
  18. Fina kontraster.. det byggs högt lite överallt ser jag. En trend.
    Sista bilden faller mig mest i smaken, grönt och vitt samtidigt.
    AX

    SvaraRadera
  19. Hoppas att det gröna vinner över det vita snart :) fina kontrastbilder!

    SvaraRadera
  20. Spännande reflektioner, det gäller att stanna upp och se sig omkring. 22a våningen - inget för mig :O Roligt med snögränsen i Öresund..! Kreativ triss!

    SvaraRadera
  21. Fina kontrastbilder. Häftigt med sån skillnad mellan Sverige o Danmark :)

    SvaraRadera
  22. Häftiga kontraster mellan högt o lågt i den första bilden. Sen havet, o längtan efter lite grönt. Snyggt!

    SvaraRadera
  23. Det var väl det man kunde ana; årstidsgränsen i Öresund ;) Snygga kontraster

    SvaraRadera