1 januari 2014

Gott nytt år!

Igår sken solen från en klarblå himmel. Idag är himlen grå utan en enda solstråle. Det är väl så året kommer att gestalta sig. Lite upp, lite ner.


Ibland går det spikrakt fram.


Och ibland trasslar det till sig. Det är väl det som gör att det är så spännande att leva?!

(Trasslet fanns på en utställning på Sofiero, tyvärr minns jag inte vem konstnären är.)

Onsdagstemat är Fototokig. Det gäller väl alla oss som håller på att försöka ta bilder till olika teman!



14 kommentarer:

  1. Haha, underbar tolkning! Inte så tokig alls om jag får säga vad jag tycker. Och samtidigt helt tokig. ;)
    Önskar dig ett lagomtrassligt 2014!

    SvaraRadera
  2. Så är det! Härlig tolkning!
    Önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  3. Ja just så är det, perfekta bilder till orden;-)
    Våra hundar är skottfasta som tur är har
    vänner som får sitta med hunden i badrummet hela nyårsafton.
    Ha en skön fortsättning;-)

    SvaraRadera
  4. Passet så perfekt.
    Men hvor i all verden er det fototokige?? Bare fornuft her :)
    Klem og nydelig nytt år :)

    SvaraRadera
  5. Ja nog har du gestaltat livet på rätt sätt, så är det ju. Dessutom är vi ju en smula fototokiga, finns det något vi inte fotar numera...?? Gott nytt år på dig!

    SvaraRadera
  6. Som livet ja hit och dit och ett enda "tjörv" ibland, men till slut hittar man vägen framåt i livet!

    Gott Nytt önskas!

    SvaraRadera
  7. Ja, vad vore livet utan variation? :) Bra illustrerat!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  8. Ja, tokiga är vi ibland men oj vad mycket glädje vi får av alla bilder.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  9. Hu ja så är livet. Jag brukar säga , att livet är inte ett rakt spår utan har stickspår lite här och var som man tar. Ibland är det fel väg ibland får man vända om och pröva ett annat. Finfin symbolik i ditt fotoval som jag gillar.

    SvaraRadera
  10. Trasslet kände jag igen mig i, spiken kändes mer främmande ;-)

    SvaraRadera
  11. Ja, vi är några stycken! Gillar verkligen din spikbild!

    God fortsättning! Jag önskar dig ett år fyllt med kreativitet!

    SvaraRadera
  12. Japp, precis såna är vi. :) Läckra bilder, den med spiken sticker ut lite extra.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  13. Varannandags väder alltså, men hellre det än snöhögar i flera månader, eller??!!
    Alltså nystet är helt i min smak, det har liksom rätt färg:-)
    God fortsättning förresten!

    SvaraRadera
  14. Ja nog är vi ganska fototokiga som följer alla fototeman slaviskt, det är ju kul!

    SvaraRadera