28 januari 2014

Tisdagstema- hemmagjord

Hembränning av palmsprit.

tisdagstema

13 kommentarer:

  1. Intressant och fin bild som visar ett riktigt hantverk som tydligen kräver stor koncentration.

    SvaraRadera
  2. Kul att se. Inte så värst avancerad utrustning men det kanske är desto mer omsorgsfullt arbete.

    SvaraRadera
  3. Palmsprit har jag druckit en enda gång i Gambia. Kan väl säga som så - aldrig mer!

    SvaraRadera
  4. Har inte ens hört talas om palmsprit, så bevandrad är jag i alkoholen. ;) Fin bild och jag gillar hur allt är arrangerat. Ser ut att vara ordning och reda.

    SvaraRadera
  5. Så kul! Jag har också en bild därifrån! Otroligt enkel utrustning men palmsprit blir det! Smakade du?

    SvaraRadera
  6. Jag gissar att palmsprit är lite som rumänsk plommonsprit. Den görs när nöden kräver :). Det dricker man också bara en gång beroende av tillverkaren.

    SvaraRadera
  7. Men vilken spännande bild !! Ser ju ganska enkelt ut men starkt blir det säkert. Men om det blir gott är nog lite mer tveksamt.

    SvaraRadera
  8. Låter spännande, skulle gärna smaka!

    SvaraRadera
  9. Intressant och fin bild! Säkert hur fint som helst i deras kultur. Provade du?

    SvaraRadera
  10. Kortreist sprit er ikke det dummeste, kanskje???
    Ha en flott kveld og en klem :)
    Mormor

    SvaraRadera
  11. Förstår att det smakar vedervärdigt, men frågan är....blir man yr och glad i hatten ?? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det smakade sprit, om man nu tycker det är gott! Och yr och glad i hatten blev man! :-D

      Radera