31 januari 2015

Ordlös lördag- ordspråk

ordlös lördag

8 kommentarer:

  1. Krake søker make? Eller noe i den retningen? Fint bilde og morsomt med den som skjeller mens den løper.
    Klem :)

    SvaraRadera
  2. Bättre fly än illa fäkta? ... sa sambon som sitter bredvid och har en bättre hjärna :)

    SvaraRadera
  3. Om jag säger att jag löste ordspråket direkt tror du mig nog inte så jag säger inget ;-)
    Ha en skön helg :-)

    SvaraRadera
  4. Bra att Eva har löst ditt ordspråk. Jag började inte ens fundera på det;-)

    SvaraRadera
  5. Har ikke hørt dette ordtaket, men ser nå at du har et godt bilde til det. -Margit-

    SvaraRadera
  6. Här blev jag krockad, men kanske som de kloka säger, "bättre fly än illa fäkta" men har något annat i skallen som handlar om att "även en blind höna hittar korn" men tror mest på den första. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Fin bild till ordspråket!

    SvaraRadera