23 juli 2015

Torsdagstema- I like




Jag gillar Krapperups slott.
torsdagstema

13 kommentarer:

  1. Härlig slottsmiljö, inte minst för krabaten i dammen!

    SvaraRadera
  2. Og jeg liker skilpadden.
    Flotte bilder.
    Klem :)

    http://www.starbear.no/mormor/2015/07/23/tomater-kan-man-like-23-juli/

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt slott ! Vackert och med alla dess vita inmurade mönster. Det var nog ett jobb i sig att få till alla dessa.

    Vackra bilder allihop !!

    SvaraRadera
  4. Mäktigt slott det där! Annorlunda "husdjur" i dammen :-)

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen ett annorlunda slott måste jag säga. För att inte tala om sköldpaddan på stenen. Den ser nästan äkta ut - sköldpaddan alltså,

    SvaraRadera
  6. Har aldrig varit där men av dina bilder att döma ser det vackert ut!

    SvaraRadera
  7. När jag ser dina vackra bilder kan jag ju inte annat än att också gilla Krapperups slott !! Tycker den söta sköldpaddan ser väldigt levande ut, visst är den väl det ? Fin bild dessutom med speglingen i det gröna vattnet.

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder från ett fint slott och dess park... sköldpaddan ser ut att njuta av solen :)

    SvaraRadera
  9. Det är vackert där och jag har sett det men inte varit riktigt nära. Är det öppet för visningar eller endast privat? Nyfiken

    SvaraRadera
  10. Fint ställe :) Men, sköldpadda? Not native to Krapperup?

    SvaraRadera
  11. Jag med. Fasaden är ju så fin och så även trädgården.

    SvaraRadera
  12. Jag med! Väcker minnen från Kullamannen som jag titta på (och läste) när jag växte upp. Hela bygden och naturen däromkring är så skön :)

    SvaraRadera