8 augusti 2015

Europeade

Just nu pågår Europas största folkdans och musikfestival i Helsingborg (europeade2015.com). 6000 personer deltar och det är uppträden på alla torg i stan. I går var det en parad med de 250 grupper som är med.

 Det är vackra dräkter överallt.
I väntan på att paraden ska starta. Varför ska man stå still, när man kan dansa?


 Varför ska man gå, när man kan dansa?



När paraden nådde slutmålet, Stadsparken, blev det en härlig blandning av musiker och dansare. De klev glatt in i varandras gäng. Härlig stämning trots att det föll några regnstänk ett tag.

Fortsättning följer!

2 kommentarer:

  1. Hela Europa i Helsingborg.......vad härligt! :)

    SvaraRadera
  2. Å varför tänker jag nu på Gothia Cup, världens största fotbollsturnering för ungdomar i Göteborg;-)
    Sorry...

    Paraden var helt ok, speciellt de fyra personerna på styltor, men folkdans är nå't som jag har väldigt svårt för (milt uttryckt). Men jag har inte det minsta emot om du rapporterar från den mycket mera i detalj. Jag menar jag slipper ju höra musiken;-) Dessutom visste jag inte ens att ett sådant evenemang fanns...

    SvaraRadera