4 september 2015

Festivalbilder

I fjor blev festivalen starkt kritiserad och likadant i år. För smal- ingen folkfest. Ganska folktomt alltså. Men arrangörerna är nöjda... Själv gillade jag mest att få klättra upp i kyrktornet, som jag har visat tidigare!



Alla tycktes dock vara nöjda med en prideparad som gick, men då var jag upptagen med annat. Hela stan är i regnbågsfärger.

Här kunde man besöka Kustbevakningens fartyg.

Från däck kunde man titta ut över ett ganska folktomt festivalområde där olika föreningar visade sina aktiviteter.

Både små och stora pojkar roade sig här.

Karuseller för barnen.


Musikunderhållning drar lite mera folk.

Riddarspel.

Är det här ett sätt att roa sig?

Lika gott att dra ut till Sofiero och lägga sig i Drakens trädgård!

3 kommentarer:

  1. Vaddå för lite folk??????? Dina bilder visar ju raka motsatsen om man säger så...
    Övergångsstället hoppas jag att det får vara kvar, gillas. Snyggt och det liver ju faktiskt upp gatan.
    Drakens trädgård tycker jag också om. Helsingbortg är en riktigt fin stad!

    SvaraRadera
  2. Många olika aktiviteter verkar det som med olika mycket folktillströmning. Jag förstår att du gillade tornet mest! :)

    SvaraRadera
  3. Jaaaaa, jag vill ha drakens trädgård!

    SvaraRadera