16 augusti 2017

Sommar eller höst?

Märkliga sommarmånader i år. Ingen riktig värme och många regnskurar.

Lite mera sol vill blåbären ha.

Undrar hur det ska gå med vindruvorna. I fjor tyckte koltrastarna att de var deras.

En amiral sitter och vilar. Härligt uppnäst!

Sen fortsätter den till fjärilsbusken och suger så mycket nektar den kan med sin långa snabel.

Bråda dagar för bin också. Mycket pollen i rudbeckiorna.

De är tungt lastade när de flyger iväg.

Fick besök av en favorit i trädgården idag. Dessvärre ser man igelkottar oftast överkörda numera.

4 kommentarer:

  1. Vad gäller sommaren så instämmer jag helt. Men här i Täby fick vi betydligt mindre regn än i södra Stockholm och andra delar av Sverige. Men det har inte varit mindre grått för det. En helt underbar bildkavalkad då jag ändå måste utse igelkotten som min klara favorit. Har inte träffat på en igelkott irl på decennier, så jag tar din i stället:-)

    SvaraRadera
  2. Angående sommaren måste jag säga att det varit en ganska bra sommar! Eller ja, kanske lite blåsigt! Och alldeles för lite regn då alla gräsmattor är helt sönderbrända och inga varken bär eller svampar finns! Men soligt har det varit i princip varje dag!
    Jättefina bilder, särskilt amiralen är ju väldigt vacker! Och dessa fina igelkottar! Jag måste säga att jag förstår faktiskt inte hur människor kan köra på en igelkott! Den är ju ganska saktfärdig av sig och man ser dem ju lätt när de går över vägen! OM man tittar! Jag tror att alltför många människor struntar i om de kör på ett djur eller inte tyvärr! :O(

    SvaraRadera
  3. Det sägs att omväxling förnöjer :) och om det hade varit stadigt väder med konstant regn hade jag nog varit benägen att hålla med ;)
    Sv: Ja - en Glad-lista. Varför inte :)

    SvaraRadera
  4. Wow vilka vackra bilder. Jag måste stanna en stund här och bara njuta.

    SvaraRadera