30 januari 2016

Uganda- morgondimma

Det regnade när vi landade i Uganda och regnade på natten. På morgonen gick vi ut på safari, till fots. Den beväpnande mannen var vår guide.

Det var mycket spännande att gå fram och bara ana att det rörde sig där inne i dimman. Ett par impala-antiloper kollar vad som händer.

Vårtsvin vill man inte gärna stöta på hur som helst, i synnerhet inte om de har ungar.

Zebror med sin fantastiskt välkamuflerande teckning, är mina absoluta favoriter. Så förvillande alla ränderna är.


Det droppar från taggarna på acasiorna.

Men så börjar solen ta sig genom molnen. Daggdropparna glittrar i de första strålarna.

Då kommer färgerna fram. Och snart är himlen blå.

2 kommentarer:

  1. För att vara helt ärlig så hade jag nog fördragit safarin i solsken måste jag säga.
    Bilden med zebrorna i dimman däremot är totalt lyckad. Giraffer och zebror är nog också mina favon!
    Ska bli skoj att se hur många dubletter jag kommer att få njuta av hos dig och Della;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken upplevelse! Nej vårtsvin vill jag nog inte heller möta hur som helst. Tur att guiden var beväpnad. Zebrorna är desto finare! Så spännande!!!

    SvaraRadera