23 juli 2017

Helgbilder


Igår var det bärsärkagång i stan! En 8 km lång bana med olika hinder som byggde på Helsingborgs historia.


Det var då inget enkelt att gå bärsärkagång!

Här gällde att krypa i sanden, under nätet, och sen ta en sandsäck och bege sig ut i vattnet...


...och därefter direkt klättra över ett hinder, följt av att ta sig upp för ett rep.


Här har de nästan gjort sina 8 km och är rätt trötta, skulle jag tro.


Just innan de nådde fram till målet var de tvungna att passera de här vikingarna med sina sköldar.
Bra gjort av dem som genomförde loppet. Jag blev trött bara av att se första hindret! Men det var roligt att titta på ett annorlunda lopp och deltagarna såg ut att ha roligt de också.


3 kommentarer:

  1. Åh, Helsingborg. En härlig sommarstad som jag besökte en helg för någon månad sedan. Vi hade litet tur med vädret, men även regn, tyvärr.

    Kul att ni litet hyss för er också i sommartider.

    SvaraRadera
  2. Blir andfått bara av att titta på dina bilder. Berzerk evenemanget påminner mig om militär/polisiär träning. Å jag som trodd att fotbollsträning på relativt hög nivå var jobbig;-)

    SvaraRadera
  3. Ser tufft ut det där!!
    AX

    SvaraRadera