2 juli 2017

Helgbilder



Helgen gav inte mycket sommarkänsla.

Erik Johanssons idé om att skapa sitt eget väder, är inte dum!

Man får leta andra glädjeämnen. Sothönsungarna, med alldeles för stora fötter, gör mig alltid glad.

Ringblommorna lyser som ersättning för solen.

Det har varit rosdagar på Fredriksdals trädgårdar. Vädret inbjöd inte till besök så jag nöjde mig med vad som fanns i trädgården. Det här är Ghislaine de Féligonde.

Även växter utanför trädgården är vackra när det är mulet. Svartkämpar.

4 kommentarer:

  1. Ja vädret var verkligen inget vidare den här helgen heller. Men i motsats till dig slapp vi regnet tills för några timmar sedan. Vi hade till och med några stycken sol i en timme idag. Alltid nå't;-) Så jag bara älskar Erik Johanssons idé som du förstår:-)

    Sothönsungen med kråkfötterna som är alltför stora är ju för gullig. Å på tal om kråkfötter så sitter dom ju också i vinkel om man säger så - ungefär så som din blogg heter;-)



    SvaraRadera
  2. Den där fotoutställningen måste jag nog försöka besöka!

    SvaraRadera
  3. Idén om att skapa sitt eget väder lysande :)

    SvaraRadera
  4. Du hittade mycket humörhöjande i det grå vädret :) Bra påminnelse om att de finns där - bara man tittar ;)
    Sothönsungar kan ju inte vara födda med så stora fötter ... alltså är de som tonårsgrabbar vars fötter far i väg och väntar på att resten av grabben ska "växa i dem"?

    SvaraRadera