10 juli 2017

Veckans ord- lek

Lekplats för barn.

Lekplats för vuxna?
veckans ord


10 kommentarer:

  1. Ett inlägg med eftertanke? Det kan behövas, för inte allt är glasklart.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att det kommer upp fler och fler utegym! Tänker precis som du att det är en vuxenlekplats. Nyttigt!

    SvaraRadera
  3. Oj ,nu blev det snabbt här. Alltså den första bilden vet jag inte vad jag ska säga om. Makabert att leka i den där fordonen, men kan förstå att barn gör det. I alla fall om man inte har någon aning om vad det egentligen är för sorts fordon.

    SvaraRadera
  4. Ja, de bilderna är (som tur är) tagna i Vitryssland om jag tolkar dina "tags" rätt. Aningen makabert måste jag säga, men min man har lärt mig att barn (läs: pojkar) älskar att leka krig. Så...

    SvaraRadera
  5. Läskig lekplats den där första ...

    SvaraRadera
  6. Lekplatser kan verkligen se olika ut!!
    Min äldste son (som är 24 år) skulle verkligen föredra den översta lekplatsen. Han är fascinerad av gamla militärfordon och skulle nog direkt kunna säga vad det är är för sorter och vad de var bra på. Han gillar konstiga fordon och hur de rent tekniskt fungerar. Alla är vi olika...

    SvaraRadera
  7. Litt spesiell leikeplass på første bildet,
    men det er nok populært.
    Fint tolka.

    SvaraRadera
  8. Dina bild tolkningar ger mig en eftertanke, det tål att tänkas på vem lekplatsen är till för? God tolkning!

    SvaraRadera
  9. En annorlunda och men bra tolkning som gav en massa eftertanke...

    SvaraRadera
  10. Ja, stora pojkar skulle säkert gilla lekplatsen på första bilden :-)
    Fina tolkningar!

    SvaraRadera