8 april 2012

Bildligt talat

Fler Bildligt talat finns hos Mimo.

9 kommentarer:

  1. Mycket påskigt. :-)

    SvaraRadera
  2. Väldigt passande bild i Påsktider, så söta dom små var, aldrig sett rosa tidigare!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med äkta påskkycklingar och fjädrarna har börjat växa ut. Gillar bilden skarpt.

    SvaraRadera
  4. De här lär inte hamna på Mimos bord på ett bra tag... behöver äta upp sig först. :)

    SvaraRadera
  5. Men vilken konstig färg förresten, de är ju rosa!

    SvaraRadera
  6. Riktiga påskkycklingar det gillar jag. Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  7. Åh så söta! Och fjädrar börjar de få. Men lite annorlunda rosa färg på kroppen!

    SvaraRadera
  8. Rosa är ju den farliga färgen.
    Men på dina små påskkycklingar är den nog ändå ganska ofarlig, om än lite udda :)

    SvaraRadera
  9. Så här i kycklingtider ville jag visa att alla inte är gula dunbollar! Det här är dock enda gången jag har sett rosa kycklingar! Bilden är tagen i Togo, på ett mentalsjukhus. Nej, det ser inte ut som hos oss! Mera som vanliga hyddor. Sjukhuset drevs av en voodoopräst. Han hade inget emot den västerländska medicinen MEN om sjukdomen berodde på en förbannelse då hjälpte bara voodoo. Vi fick komma in i huset där fetischerna fanns. I det allra ”heligaste” fick vi inte fotografera med blixt för då kunde andarna tro att det var åska och bli förgrymmade. Då kunde hemska saker drabba en- så ingen blixt för mig! Vilka mediciner som används kan ni se i mitt inlägg Voodoo i februari.

    SvaraRadera