21 december 2015

Tisdagstema- dekoration

Jag tog en runda på stan igår för att leta efter julstämning. Det var 10 gr varmt. Många olika dekorationer såg jag, men inte ens julstress tycktes finnas.


Julgranen på Gustav Adolfs torg lutar betänkligt. Den första knäcktes av stormen Gorm, även den här tycks också ha fått sig en törn.


Ljusgardiner på Södergatan.

Isbjörnen på Rådhustorget får förmodligen värmeslag.


Kärnan får ingen tomteluva i år. Stormarna har väl gått för hårt fram. Men svanarna simmar lugnt.

Någon större julstress tycks det inte finnas på Södra Storgatan heller.

7 kommentarer:

  1. Hmmm ... det fattas något ... Vinter, kanske ;) Det är nu vi får öva upp vår fantasi! :)

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Gillade Kärnans utsmyckning! Nu har det blåst igen, har sovit oroligt inatt pga av blåsten. Att det är varmt är OK för min del, men blåst och regn skippar jag gärna.

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiskt vackra juldekorationer. Helsingborgs utsmyckning slår Stockholms med hästlängder kan jag säga. Å "din" julgran påminner om den vi har på innergården. Den är lika sned den, men än så länge står han upp;-)

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka fantastiska juldekorationer !! Hoppas den vackra granen inte faller fast den lutar väldigt mycket. Isbjörnen lär inte känna av bristen på varken snö eller kyla och står stadigt och fint där den står. Så fina svanarna är och ingen julstress låter ju underbart. Ett verkligt fint och dekorativt inlägg som förmedlar en känsla av jul i harmoni ;-)

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt vackra dekorationer överallt. Det behövs många ljus nu i mörkret.
    God Jul!

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt vackra dekorationer överallt. Det behövs många ljus nu i mörkret.
    God Jul!

    SvaraRadera
  7. Hej, för bara en vecka sedan hade jag inte haft en aning om i vilken stad dina foton var tagna, men nu tror jag mig veta att det är Helsingborg. Fick se ett fint kort därifrån som en nätvän tagit och tycker mig känna igen mig. Maffigare gran har jag inte skådat. Dock är det trist utan snö, det har inte ens vi i södra Dalarna i år.
    God Jul från pörtet

    SvaraRadera