20 november 2020

Höstlig promenad

Eftersom vi inte har haft någon vinter de senaste åren, enl SMHI, får det vara höst i november också. En stillsam promenad i dalen i coronatider är vacker trots att löven faller av.

Gott om fisk i dammarna gör att hägern gärna står på pass.


Rörhönan smälter in bland höstfärgerna.


Och strömstaren har kommit hit för vintersemester. Den håller till där bäcken strömmar som mest. En trevlig liten krabat som promenerar på botten och letar mat. 


Ibland känner jag mig iakttagen. Sitter det någon i björken?


Visst! Kattugglan håller koll!


Snart faller de sista löven.


De samlas ihop i prydliga rader innan alla löses upp.


2 kommentarer:

  1. Två inlägg på rad! Du verkar ha fått tillbaka din lust att blogga, jättekul:-)
    Visst är det fortfarande höst. Vintern börjar inte officiellt förrän den 21 december och jag önskar mig såklart ytterligare en grön vinter:-)
    Strömstaren är väl din namne, eller hur!? Å ugglan - där blev jag riktigt osäker. Är det en levande uggla eller en skapelse i trä som någon satt dit? Himla fräckt i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ugglan är livs levande! Väldigt kamuflerad.

      Radera