26 april 2013

Ordlös lördag- vår

Fler vårtecken finns på ordlös lördag

17 kommentarer:

  1. Vätterosen är en mera diskret vårblomma. Den parasiterar på rötter, hassel bl a. Leta!

    SvaraRadera
  2. Vilken lustig "ros" har aldrig någon sett. Hur fanken blev du av med din blå gubbe? Fint inlägg.

    SvaraRadera
  3. De får jag hålla ögonen öppna efter. Jag tror inte jag lagt märke till dem förr!

    SvaraRadera
  4. Nu lärde jag mig lite nytt :) Tack!

    http://fotochip.wordpress.com/2013/04/26/spring/

    SvaraRadera
  5. Åh, så söta! Vet inte om jag sett den blomman förut.

    SvaraRadera
  6. De där får jag spana in lite närmare.

    SvaraRadera
  7. Ja det er også som jeg ser det, dejligt når det begynder at krible;-)

    SvaraRadera
  8. den har jeg ikke sett før. Har ikke sett etter heller.
    Skjønner at jeg må.
    Ha en nydelig lørdag.
    Klem :)
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2013/04/27/ha-varen-for-oye/

    SvaraRadera
  9. Så härligt nu när det har börjat att grönska och gro :)

    SvaraRadera
  10. Fin vårbild, jag har heller aldrig sett en sån ros.

    SvaraRadera
  11. Spännande. Nu har jag fått en ny blomma att leta efter. :-)
    Härligt när de spröda ljusgröna bladen börjar komma bland det gamla vissna.
    Snyggt fångat vid trädets rötter.

    SvaraRadera
  12. Vakkert vårbilde. Denne blomsten har eg aldri sett før. God helg:)

    SvaraRadera
  13. Det gäller tydligen att titta ner lite vart man går så ser man fina blommor...
    Ska ut och titta efter den för den var fin...
    Vårkram Kakan

    SvaraRadera
  14. Det som göms i snön kommer upp vid tö - o våren har kommit till dig!!

    SvaraRadera
  15. Den är så vacker, men det är lätt att gå förbi....

    SvaraRadera