21 december 2020

Veckans ord- stjärna

Jag löste veckans tema genom att göra ett nytt besök på Fredriksdals museum och trädgårdar. Missa inte denna pärla när ni besöker Helsingborg!


En av flyglarna till herrgården har pyntats med stjärnor vikta i papper.


Kreativt gjorda julkulor! Fanns där jag fikade tillsamman med bockarna.


Fredriksdal är också genbank för gamla lantraser (och gamla växter). Även i stallet hade de jul med en stjärna i fönstret och julgran förstås. Besöksförbud råder för närvarande.


Men tomten fanns på plats i stallet och hade koll på djur och jul.


Andra stjärnor fanns i stadskvarteren. Alla dessa gamla virkade dukar. Stärk dem och häng upp dem!


En stjärna på sin tid var Nils Poppe. Han grundade Fredriksdalsteatern.


Nils Poppe lämnade över till nästa stjärna, Eva Rydberg, som redan har klart sommarens program. Själv har jag inte besökt teatern men vet att den är väldigt populär.

Med alla dessa stjärnor önskar jag er en god jul!

12 kommentarer:

  1. Stjärnspäckat!
    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Oh, Nils Poppe som är en av mina favoritskådespelare! Där kan man verkligen tala om stjärna. Det där med att stärka gamla smådukar, som bara ligger och skräpar och sedan hänga upp dem var en bra idé.

    SvaraRadera
  3. WOW! Vilket fint och roligt ställe! Om jag någonsin kommer till Helsingborg så lovar jag att besöka Fredriksdal Museum. Tycker inte bara om stjärnorna du hittat utan tokgillar bockarna och julkulorna - kreativt och himla roligt att titta på:-)

    SvaraRadera
  4. De där pjäserna brukar ju hamna i tv så småningom. Stjärnspäckat är det uppenbarligen även i jultid!

    SvaraRadera
  5. Jag har hört talas om teatern och sett några föreställningar härifrån på tv.- Har missat ett besök här när jag varit i Helsingborg. Men det får jag ta nästa gång. Tack för fina stjärnor av allehanda slag.

    SvaraRadera
  6. Så fint med pappstjärnorna i fönstren. Julbockarna är jättefina.
    Fint också med de stärkta virkade dukarna som snöstjärnor.
    Ja, just det. Fredriksdalsteatern känner man ju till. Kul att de ska göra "Pang i bygget", kanske får vi se den på tv så småningom.

    SvaraRadera
  7. Underbart bidrag med alla dessa stjärnor, och poppes revy var ngt jag såg på tv som yngre :) Den går väl fortfarande på tv varje år ? Jag önskar dig en god fortsättning och tackar för i år och nu hoppas vi på ett bättre 2021 Ta hand om dig och stay safe
    KRAM Susanne

    SvaraRadera
  8. INBJUDAN FRÅN ILLUMINATI BRODERHOOD 666

    Detta är en öppen inbjudan till alla som är intresserade av att bli en del av världens största konglomerat och nå toppen av din karriär. När vi börjar årets rekryteringsprogram och vår årliga skördefest är nära till hands, så bestämmer vi oss för att introducera dig till "New World Order".

    Vid denna tidpunkt försäkrar vi alla som är redo och trogna att bli medlem i denna stora organisation, att när han / hon blir fullvärdig medlem av Illuminati-brödraskapet automatiskt blir han rik, mäktig och känd i livet och uppnår alla deras hjärtan önskar och får också en månadslön på $ 500.000 USD. Vi är redo att förändra ditt liv, vi kan göra dina drömmar till verklighet.

    Det stora distriktet Illuminati erbjuder dig en livstidsmöjlighet att förverkliga dina hjärtat. Jag tror att alla på denna planet "Jorden" känner till ILLUMINATI, men för dem som inte vet så mycket om denna organisation, kommer jag att informera dig om det. Illuminati är ett hemligt samhälle som välsignar människans slag och uppfyller sina drömmar om att bli miljonär, miljardär och också främja deras olika affärer. Just nu tror jag att du vet mer om den här organisationen och det finns ingen anledning att vara rädd för någonting.

    Jag är inte här för att röra med dig eller spela spel för dig, eftersom det nu står många människor där ute som imiterar oss och hävdar att de är medlemmar i ILLUMINATI. Så brödraskapet kommer sedan till en slutsats om att globalisera denna organisation för att hjälpa dem som faktiskt är redo att bli en del av denna stora familj och de som vilseleds av bedragare. Nu tror jag att det här är din möjlighet att gå med i vår prestigefyllda organisation och göra dig själv och din familj stolt.


    Om du är intresserad av att gå med i den här stora organisationen eller för mer information. kontakta sedan vår Grand Lodge i Pennslyvania, USA via WhatsApp: "+1 (325) 261-7127" eller vår officiella e-postadress: [illuminati666grandlodge@gmail.com]

    Signerad: GRANDMASTER

    SvaraRadera
  9. VÄLKOMMEN TILL ILLUMINATI BRODERHOOD ORGANIZATION.

    Jag tror att vi alla har en dröm, en dröm om att bli något stort i livet, så många människor dör idag utan att uppnå sina drömmar. Några av oss är avsedda att bli president i våra olika länder eller att bli. en av världens största musiker, fotbollsspelare, politiker, affärsmän, komiker eller att vara en hjälpare för andra människor som är i behov Obs! nyrekryterade medlemmar har rätt till stora fördelar och belöningar. Det finns inget mänskligt offer. Om du verkligen är intresserad av att gå med i illuminati kontakta oss idag för mer information WhatsApp: +1 (234) 248-7286 ELLER +919205107358
    E-post: illuminatikingdomempire@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar bild på alla hägrarna :-)

    SvaraRadera
  11. Det var jag som var anonym alldeles nyss ;-)

    SvaraRadera