5 juni 2012

TisdagsTema- saknad

Jag saknar glasögon! Inte så att jag lider brist på sådana, det framgår ju. Men inga passar. Är nyopererad för grå starr. Nu ser jag jättebra på det ögat- men inte med mina glasögon på. Alltså tar jag av dem- och då ser jag inte med det andra ögat. Förstår ni? Av och på hela dan. Jag saknar tålamod också! Ska klara mig så här några veckor till, tills ögat är läkt och nya glasögon är utprovade. Tills dess får bilderna på bloggen bli som de blir- så vet ni det!

Mer saknad finns på TisdagsTema

12 kommentarer:

  1. En riktigt bra tolkning! Nästan varje morgon får familjen frågan om de har sett mina glasögon...fattar inte att det ska vara så svårt!
    Ha en skön tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Lekker tolkning.
    Det tar sint tid før man får "riktig" syn på saker og ting.
    Men det går ikke ut over kvaliteten på bildene dine, synes jeg :-)
    Ha en fin dag :-)
    Mormor på klagemuren.

    SvaraRadera
  3. Annorlunda tolkning och frustrerande problem! Jag saknar också tålamod...tålamod att lära mig mina nya glasögon som jag bara blir yr i huvudet av! :O(

    Lycka till i glasögonkampen!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att det känns jobbigt men tror du inte att det råder bot på din avsaknad av tålamod. ;) Lätt för mig att skoja förstås, sorry. Gillar din annorlunda tolkning som påminner mig om att inte ta saker och ting givna. :)

    SvaraRadera
  5. Måste kännas hur visset som helst att ha det så, men det finns en övergång som tur är:) Hoppas verkligen du kan hitta ett par glasögon du trivs med senare då, för att välja glasögon är verkligen inte det lättaste. Riktigt härlig tolkning :)

    SvaraRadera
  6. Var är de andra nio? :)

    SvaraRadera
  7. Synen är viktig, man blir handikappad direkt om man inte ser ordentligt. Hoppas det läker snart och att synen kommer tillbaka som den ska.

    SvaraRadera
  8. Det där är bekant. Och löses genom att du ber en optiker ta ur glaset som korrigerade det nu opererade ögat. Du kan ju ändå aldrig använda det igen! Dessutom ger detta möjligheter till att klia sig i ögat med fingret inuti glasögonbågen, testa och du ska få se vilka kul reaktioner det ger upphov till!!!

    SvaraRadera
  9. Hu så jobbigt! Att inte se bra är besvärligt.
    Kul bild!

    SvaraRadera
  10. Vilket dilemma! Men grattis till en lyckad operation! Å du behöver ju inte ens skaffa nya bågar. Om jag har räknat rätt så kan du välja bland nio stycken. Det blir mycket billigare då;-)

    SvaraRadera
  11. Saknad av syn kan inte vara en skön känsla. Hoppas du läker snart. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  12. synen är viktig och så himla bra att operationen har gått utmärkt! Och du - dina bilder är det inget fel på. Gillar Klimakterihäxans tips ....sedan kanske du kan ha linser - olika styrkor på ögonen....

    SvaraRadera