11 juli 2012

Noll ord- sirligt


Fler sirliga bilder finns på Noll ord

5 kommentarer:

  1. Där har det gått åt guld och snirklig fantasi.

    SvaraRadera
  2. Vad stiligt och sirligt! Har aldrig varit i de trakterna.

    SvaraRadera
  3. Det templet (?) hade jag då inte förväntat mig att det skulle finnas i Burma. Indien ja, men inte Burma. Måste nog uppdatera mig lite om just Burma ser jag. Vilka (konstiga) fördomar om ett fattigt land det finns i min skalle.
    Det är inte bara bilden som är enastående, templet är det vackraste jag sett. Helt otroligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ett buddistiskt tempel, Schwedagon, det största som ligger på en höjd i Rangoon. Burma är oerhört rikt på sevärdheter och hade det varit en annan regim hade det mycket klassats som världsarv. Hoppas det blir ett mera demokratiskt land nu som tar vara på sitt folk och sin kultur.

      Radera
  4. Det var en läcker krokan i vitt och guld!
    Dekorativt utsirade detaljer i överflöd. Har nog aldrig sett dess like.

    SvaraRadera