6 juli 2012

Tema fredag- associera

Mina associationer till bilderna var så här: Inga fönster ska målas. Jag ska överhuvudtaget inte syssla med underhållsarbete i sommar, har jag bestämt! Bilden med blå himmel med molntussar fick mig genast att tänka på sommar, sol och hav. Men också att på få sitta där under mitt päronträd och filosofera och titta upp på den blå himlen och se molnen segla fram. Min plan var att gå dit idag och ta en bild till dagens tema.

Så här såg himlen ut när jag tittade ut i morse.

Och inte inbjöd vädret till att sitta här under päronträdet. Men jag skall i alla fall inte renovera något!

Fler associationer finns hos sinneskatten

6 kommentarer:

  1. Helt rätt. Här skall inget renoveras inte.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja vädret kan spela oss spratt! Sån tur då att sommaren är lång och många soliga dagar ligger framför oss. Då är det fint att ha ett päronträd att söka skugga under :)
    Även om första bilden ger trevligast associationer är mellanbilden fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Vi får se hur det blir denna sommar... kanske blir det lugnare ute på landet?
    Lite av samma himmel även hos mig just idag, solen orkar inte bryta igenom molnen.
    Men värmen verkar stanna och det är hög luftfuktighet, vi får se åt vilken håll det går, sol eller nederbörd?

    SvaraRadera
  4. Nej det ska inte jag heller - väldigt osvenskt det där att inte utnyttja hela semestern till renoveringar. Skrev samma sak på min blogg.
    Å vädret står mig iofs rakt upp i halsen, men jag jobbar ju så...

    SvaraRadera
  5. Första bilden är så vacker. Ser så rogivande ut även om ett regn kanske är under insegling. Andra bilden är otroligt läcker. Jag gillar när himlen ser så dramatisk ut. På sista bilden ser himlen inte fullt så kul ut. När man ska sitta under ett päronträd vill man nog ha en klarblå himmel och kanske några små ulliga vita moln.

    SvaraRadera
  6. Ikke i det hele tatt?
    Nei vel. Kanskje like greit.
    Nydelige bilder, men de skyene så en smule truende ut.
    Ha en flott lørdag :-)
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/07/07/tema-fredag-associera/

    SvaraRadera